Info til gæster
For at skrive eller svare på et indlæg, skal du logge på med

bruger: gæst       kode: gæst

Gydegrus

Mere
10 år 6 måneder siden #917 af Benny Carlsen
Besvaret af Benny Carlsen på emne Gydegrus
Jeg kan desværre ikke deltage i gydegrusarbejdet, da jeg er i Fredericia til soldaterfest.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #878 af Futte
Besvaret af Futte på emne Gydegrus
Jeg skal desværre arbejde den weekend. Kunne ellers være en god mulighed for at vise klubben frem

I'll do it tomorrow. Today, I'm going FISHING!!

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
10 år 7 måneder siden #871 af Hans A
Besvaret af Hans A på emne Gydegrus
Er jeg virkelig den eneste? Vi skal da ud og vise flaget!

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
10 år 8 måneder siden #723 af Hans A
Besvaret af Hans A på emne Gydegrus
Tror ikke jeg skal noget den dag. Nogen der vil med?

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Jørn Lausen
  • Jørn Lausen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
10 år 8 måneder siden #717 af Jørn Lausen
Gydegrus blev oprettet af Jørn Lausen
Hej SU medlemmer

Håber i vil hjælpe mig med at sende dette indlæg videre til jeres foreningers hjemmesideansvarlige og bladansvarlige, så vi kan få lavet noget reklame for grusudlægningen og forhåbentligt mobilisere en række frivillige.

Udlægning af GydeGrus i Ribe Å system
I min rolle som miljøkoordinator for SU (www.ribeaasystemet.dk/), er jeg sammen med en flok yderst motiverede lystfiskere i gang med at forbedre forholdene i vores vandløb omkring Ribe Å system. Fokusen er på de mindre bække, som primært bruges til gydeområder for havørreden. Målet vi vil opnå, er at øge bestanden af havørreder i Ribe Å system, så det MÅSKE bliver lidt nemmere at få fast fisk. Det tror jeg vi alle til tider kunne ønske.

At få gennemført en grusprojekt kræver et langt sejt træk. Der skal findes egnet vandløb, snakkes med lodsejere, skrives ansøgninger, ansøges hos kommunen, holdes møder med kommunen, afvente diverse høringsprocesser, bestilles grus og maskiner, for til sidst at få en længe ventet tilladelse til at påbegynde arbejdet med udlægningen af gruset. Vi kan godt bruge din hjælp til arbejdsdagen for udlægning af gydegruset - det andet har vi lavet ;-). Til arbejdsdagen skal vi bruge en række personer (ca. 20) som vil hjælpe med at udlægge gruset i bækken.

Inden der udlægges grus foretages en betandsanalyse vha. elfiskeri. Du er meget velkommen til at komme og se på dette iøvrige meget lærerige arbejde udføres. Sidste år deltog jeg i DTU Aqua’s bestandsanalyse, og det var fantastisk at se, hvor meget liv der er i disse små bække. Hver eneste lille ørredeyngel har jo potentiale til at blive til den 10 punder vi alle drømmer om.

Vi har en række projekter i pipelinen, så der skulle gerne i år og i de kommende år være mulighed for at deltage en del gange. Lige nu har vi godkendelse til et projekt. Projektet der skal laves er i Holm Bæk. Der skal udlægges ca. 12 gydebanker over en 500 meter lang strækning.

Arbejdsdagen forløber den 12. oktober 2013 kl. 10:00 og forventes at tage ca. 4 timer. Der bliver serveret lidt mad og drikke undervejs.

Mødestedet bliver der hvor Holm Bæk krydser Holmvej. Man kommer til Holmvej via Ribevej og i Sdr. Hygum drejes sydpå af Vesterkær. Den ender i Holmvej. Her drejes til højre. Prøv dette link:
maps.google.dk/maps/ms?msid=200463199247...spn=0.01508,0.052314
På dette kort kan du se nogle af de øvrige projekter, der er gennemført, som vi pt. er i gang med at planlægge, og som vi kommer til i fremtiden.

Tilmelding til arbejdsdagen til Jan Møller på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Du kan finde os på Facebook: www.facebook.com/groups/grusgruppen/ - ”Ribe Å – GrusGruppen”. Her er der løbende opdateringer og nyheder.

Med fiskevenlige hilsner
Miljøkoordinator for SU
Niels Lodberg Michaelsen
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
+45 31718293

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.083 sekunder